Ahad, 8 Januari 2017

ADA APA DENGAN "TELO"

assalmualaikum....
hai uolsss.....sibuk ke....ujung2 minggu ni che yan cam biasa la melayan anak2 jela.....dah masuk usia remaja purba nih sibuk plak dok baca kisah nak sihat nih sambil2 dok layan anak2 pintar ni. maklum la umoq koi bnyk...maka kna buat maintainance sket la kenn.....hari ni nak kongsi pasal kromosom.....buat pengetahuan semua....pada hujung kromosom kita ada struktur yang dikenali sebagai #telomere

Telomere ni ibarat penutup atau pelindung kepada kromosom kita.

alaaa macam tali kasut tu lah kan, hujung tali kasut tu ade plastik yang 'pegang' tali supaya tak mudah terburai..haa macam tu lah telomere ni.


TAPI SAYANGNYA...
#telomeres ni akan menjadi semakin hari semakin pendek,seiring dengan masa, menunjukkan proses penuaan, penyakit dan sebagainya..
.
MACAM MANA NAK BANTU TELOMERE SUPAYA KEKAL BERTAHAN?


NAK TAHU?
KITA KENA AMBIL ESP, VITALEA,OMEGA GUARD DAN VIVIX UNTUK CANTIKKAN BALIK TELOMERE KITA.

SOALANNYA...

Kenapa kita kena ambil
Esp
Vitalea
Omega
VIVIX
Untuk cantikan "telo" 😎?????????????

INI JAWAPANNYA:

Esp membekalkan amino asid yang terlibat di dalam proses penghasilan DNA serta Kromosom.

Seterusnya, Vita-Lea membekalkan multivitamin untuk memastikan proses penghasilan & penyelengaraan DNA & Kromosom serta telomere normal.

OmegaGuard pula adalah anti-inflamasi di mana ia akan mengurangkan keradangan di bahagian sel serta mengurangkan risiko pemendekan telomere serta kerosakan pd DNA.
.

Vivix yang kaya dengan #foliphenol pula merupakan anti oksidan terbaik untuk melawan radikal bebas..Selain itu ia juga menjadikan sel kita kembali muda, 25 tahun dari usia sebenar sel.

Jangan tak tahu, vivix ni boleh membaiki sel kita hingga ke peringkat Dna tau..

nak cuba cantikkan dan balik telomere?

hubungi saya

Sms@wssup@telegram
0139117607

#tsunamishaklee
#teamgegar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan