Selasa, 6 Februari 2018

CoQ10 : APA KEPENTINGANNYA?

Selalunya kita banyak bercerita tentang segala macam vitamin dalam memastikan badan kita berfungsi dengan baik. Dan seringkali kita lupa satu suplemen ni iaitu CoQ10

Moh lew kita berkenalan dengan CoQ10~~~~~~~
 
 
 
PENJANA TENAGA TERBAIK

CoQ10 adalah nutrien utama dalam menghasilkan tenaga. Ia bertindak sebagai palam pencucuh, yang menghidupkan enjin dengan memulakan penghasilan tenaga dalam setiap sel. Apabila sel-sel menghasilkan lebih banyak tenaga, badan uolsss berfungsi pada tahap optimum yang membolehkan uolsss melakukan apa yang uolsss suka setiap hari
 


MENINGKATKAN KEKUATAN OTOT

Kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 dapat membantu meningkatkan kekuatan otot dan jisim otot fast-twitch (type-II)1 (otot yang menjana kuasa dan kekuatan). Ia juga bertindak sebagai antioksida untuk mengurangkan kerosakan oksidatif kepada sel-sel otot.
 

MEMPERCEPATKAN PROSES PEMULIHAN LUKA

CoQ10 menyokong penghasilan semula tisu yang rosak dengan meningkatkan penghasilan sel, pembaikan tisu dan proses penyerapan oksigen ke dalam tisu, mempercepat penyembuhan luka. CoQ10 juga berperanan sebagai anti-radang dalam pemulihan luka.


 
MENYOKONG GAYA HIDUP AKTIF UOLSSS

Pelbagai kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 memberi manfaat kepada orang dewasa, dari atlet yang kerap melakukan latihan sehingga kepada orang biasa yang cuba mengekalkan jantung yang sihat dan kekal cergas. Hasil kajian menunjukkan bahawa CoQ10 membantu orang ramai untuk kekal aktif secara fizikal dan meningkatkan prestasi dengan menggalakkan penghasilan tenaga selular.5 Kini jantung uolsss dapat mengepam darah ke seluruh badan dengan lebih cekap, uolsss boleh berjalan lebih cepat dan berlari lebih jauh, dan uolsss dapat memberi lebih tumpuan.
 


MEMASTIKAN UOLSSS BERTENAGA SEPANJANG HARI

CoQ10 adalah asas dalam penjanaan tenaga badan. Ia berfungsi sepanjang masa untuk memulakan dan menghasilkan tenaga. Apabila sel-sel menghasilkan lebih banyak tenaga, badan uolsss mempunyai tahap tenaga yang tinggi, stamina uolsss meningkat, meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan keseluruhan uolsss, menjadikan uolsss berasa lebih bertenaga sehingga uolsss boleh melakukan pelbagai perkara dalam sehari!

Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Walaupun CoQ10 secara semulajadi dihasilkan oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan gaya hidup dan usia. Seawal usia 20 tahun, tubuh uolsss mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10. Mereka yang mengambil statin, ubat untuk merendahkan kolesterol, memerlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilannya dalam badan sebanyak 40%!
 
SERLAHKAN HIDUP UOLSSS DENGAN COENZYME Q10

Dengan peningkatan tahap tenaga yang lebih baik, kita mempunyai lebih ketajaman mental, berasa lebih bertenaga dan dapat melakukan lebih banyak perkara dalam satu hari. Serlahkan kehidupan uolsss dengan Coenzyme Q10, penjana tenaga utama uolsss!
 
KULIT YANG BERSERI

CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit uolsss dari sinaran UV yang berbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel- sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri, jadi kulit uolsss kekal berseri dan kelihatan lebih muda. Pengambilan CoQ10 membantu:

•          Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan.
•          Meningkatkan tekstur kulit.
 
 
SISTEM REPRODUKSI YANG SIHAT

Selain bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. Pengambilan CoQ10 membantu:

•          Meningkatkan jumlah sperma yang sihat
•          Meningkatkan pergerakan sperma
•          Meningkatkan kualiti ovum


 
TENAGA YANG BERKEKALAN

Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel uolsss serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap. Hasilnya, bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, uolsss boleh menjalani hari uolsss dengan bertenaga, cergas, dan berkeyakinan! CoQ10 membantu:
Meningkatkan kekuatan otot
Mempercepatkan pemulihan luka.
 


MENINGKATKAN FUNGSI KOGNITIF

CoQ10 membantu mengurangkan pembentukan plak amyloid yang menjadi salah satu punca utama penyakit Alzheimer. CoQ10 bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf di dalam otak uolsss dan kekalkan kesihatan sel-sel otak serta tingkatkan memori. Selain itu ia juga mampu meningkatkan tumpuan minda uolsss.


 
PEREDARAN DARAH YANG SIHAT

CoQ10 lebih tertumpu pada organ-organ yang membantu mengekalkan kekuatan jantung uolsss. Peredaran darah yang sihat menunjukkan jantung uolsss kuat dan sihat. Untuk mengekalkannya berdegup dengan sihat, uolsss memerlukan CoQ10 tambahan yang membantu:

•          Menguatkan otot-otot jantung.
•          Menyokong fungsi jantung yang sihat.
•          Meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin.


 
TAHUKAH UOLSSS?

Kajian telah menunjukkan bahawa statin, ubat yang merendahkan kolesterol, menghalang  penghasilan CoQ10 sebanyak 40%! Suplemen CoQ10 membantu mengekalkan kekuatan jantung anda.
 
******JADI, DIMANA NAK DAPATKAN SUPLEMEN CoQ10 TERBAIK*****
 
It’s here. By Shaklee

CoQ-Trol Plus

Sepertimana yang telah kita ketahui, penghasilan Coq10 oleh badan semakin hari semakin merosot apabila pertambahan usia. So, sebagai solusinya kita perlu ada sumber yang baik untuk dapatkannya. Tapi bukan mudah untuk mendapatkan nutrisi CoQ10 melalui diet harian semata-mata. Cer tengok nih......maka tidak ragu lagi, uolsss bolehlah ambil Coq-Trol Plus by Shaklee kerana ia bukan saja kaya CoQ10 malah dimantapkan lagi dengan resveratrol dan tocopherol. Kompom uolsss akan merasai kelainannya. Che Yan dah rasa dah memang energy dia lain macam.  
uolsss nak rasa jugak? mudah saja. Tekan saja link di bawah dan uolsss boleh merasai energy booster dari Coq-Trol Plus by Shaklee. uolsss pun boleh juga terus berhubung dengan Che Yan untuk konsultasi percuma @ mendapatkan maklumat lebih lanjut.
 
KLIK SINI 
SiD : 1229024
Phone : 013-9117607
FB : Shahizan Rahimi
FB Page Semalaya : vitaminDhatiku
FB Page Kawasan : Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607
Inta : vitaminDhatiku


Tiada ulasan:

Catat Ulasan