Selasa, 13 Februari 2018

SHAKLEE COLLAGEN POWDER : MAHAL KE?

Hai uolssss
saja la hari ni nak citer sket...coz ramai yang dok tanya dan ramai yang macam kompius bila tengok Che Yan sanggup consume collagen shaklee yang bagi sesetengah orang menganggap "uuiiiii mahalnya" bila tengok kepada harganya. Begitu juga reaksi apabila melihat harga VIVIX. bagi yang tidak pernah merasai kebaikannya reaksi itu biasa. Tetapi bagi mereka yang tegar seperti Che Yan... it's all about kesihatan.

ekcelly seme produk shaklee che yan suka tapi hari ni nak citer salah satunya SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP). Actually Che Yan amik collagen Shaklee ni bukan untuk kulit semata-mata. Sebaliknya untuk lutut Che Yan yang selalu berbunyi coz dulu Che Yan gimnas masa sekolah dulu so,kecederaan sana sini tu biasa. Tak ketinggalan lutut Che Yan ....


sebelum ni memang che yan macam teragak-agak nak consume coz tengok pada harga n jumlah sachet tu perghhhhh bleh tahan n was-was tu masih ada. Kalau tak menjadi macam mana. Statement paling poyo....sama macam memula nak consume VIVIX dedulu. Bila dah rasa manfaatnya memang addicted tau. Klik sini kalau nak tau kisah cinta Che Yan dengan VIVIX.

Ok back to SCP. Ada orang cakap SCP ni berbau ikan a.k.a hanyir sket tapi Che Yan steady je main curah atas lidah n kemam. Agak nak cepat sket minum air hehe...

Actually SCP ni boleh di campur dengan minuman yang uolssss suka dengan syarat bukan kafien n minuman bergas coz both akan ganggu penyerapan SCP. Jadi bazir la pulok khennnnn.

Jom tengok kebaikan collagen Shaklee
.


1) Apa istimewanya collagen Shaklee?

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)


2) Macam mana bentuk collagen Shaklee? Serbuk ke pil?

Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. I kotak mengandungi 15 sacet di mana setiap sacet mengandungi 15mg.

3) Tahan berapa lama collagen Shaklee?

Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sacet setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan selama 15 hari. Tapi kan, boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan).

4) Macam mana aturan makan collagen Shaklee?

Sangat mudah! Hanya campurkan 1 sachet collagen bersama sebarang minuman kegemaran. Diambil sebaiknya pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. Jika sudah consume ESP atau MealShake, boleh dibancuh bersama ESP dan MealShake. Aksi lebih daring tuang atas lidah macam Che Yan ekekeke.

5) Berapa harga collagen Shaklee?

Retail price termasuk gst RM315.88.
Namun sekiranya anda ahli berdaftar sah Shaklee, anda pasti mendapat harga lebih jimat. Sila hubungi saya untuk mendapatkan panduan menjadi ahli Shaklee. Dapat harga semua barang Shaklee dengan harga ahli. Lebih jimat gitchewwww.

Jangan terkejut, kenapa ia mahal? Harga collagen berdasarkan sumber yang diperolehi untuk menghasilkan collagen. Pastinya kerana kualiti yang dijaga untuk penghasilan collagen ini. Sumber dari ikan laut dalam adalah sukar untuk diperolehi. Jadi harga setanding dengan kualiti.

6) Siapa sesuai amik collagen Shaklee?

Collagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut:

★Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, penglihatan kabur.
★Gusi yang tidak sihat
★Rambut kering dan bercabang di hujung
★Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering
★Garis halus pada leher
★Kulit hilang keanjalan, lebih kering. Kelihatan tua daripada umur sebenar. Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
★Payudara dan punggung semakin kendur
★Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.
★Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan


7) Macam mana rasa collagen Shaklee?

Collagen shaklee ada rasa macam ikan sedikit tapi rasa tu akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa. Jadi jangan takut untuk mencuba. Yang pasti result owshemmm.

8) Ibu menyusu boleh amik tak collagen Shaklee?

Kandungan collagen powder Shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna collagen powder juga insyaaAllah tidak menjadi masalah.

Kalau tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari berturut2 jika tiada kesan kepada bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi. Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba.

Jom hubungi Che Yan 


Phone : 013-9117607
FB : Shahizan Rahimi
FB page semalaya : vitaminDhatiku
FB page kawasan : Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607
Insta: vitaminDhatiku

1 ulasan:

  1. Jika nak guna collagen Halal baik guna yg 100% hydrolise collagen dari ikan laut dalam sebab hydrolise adalah collagen paling ringkas yang sangat mudah serap dalam badan. Collagen kebanyakan menggunakan ikan tilapia tetapi Vital Collagen adalah satu2 collagen dari ikan laut dalam yg diimport dari Perancis.

    BalasPadam