Isnin, 8 Oktober 2018

13 TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN C

Apa tanda kurang vitamin C?

Oleh kerana kita bukan kelinci a.k.a arnab maka kita tak nak berlagak macam arnablah ken. Tak boleh sombong untuk amik makanan yang ada unsur vitamin C.

Arnab tak pa badan dia bulih produce vitamin C sendiri. Kita ni orang. Sebab tu kita tengok dia comey ja. Gigi dia pun steady ja gigit carrot kennnn.

Kita????

Mau ka tak mau musti amik vitamin C. Pasai pa? Kan dah makan buah apa semua dah, kna amik jugak ka vitamin C.

Okey la ni Che Yan pun nak tanya jugak. Hampa kompom ka dengan makan buah-buahan yang ada unsur vitamin C saja dah mencukupi. Tu blom masuk yang GMO, buah peram, pestisid.  Hakikatnya memang itu yang ada dan susah nak memilih sangat kan.

So, kita amik la vitamin C dalam bentuk suplemen untuk tampung mana yang lompang nak elak masalah dalam gambau ni.


Bagi Che Yan the best amik yang ada teknologi Sustain release cam Shaklee punya coz tidak la jadi pembaziran. Setiap jam vitamin C dari Shaklee akan melepaskan vitamin C untuk kegunaan tubuh. Maksudnya secara berkala la.

Dan lagi best sumber vitamin C Shaklee bukan bersifat asid so tak hado masalah buat yang gastrik sekalipun.

Vitamin C ni bersifat larut air so kalau ribu Mg pun masuk dalam badan dia akan keluarkan yang berlebihan melalui urin a.k.a kencing.

Maka adalah suatu pembaziran yang maha dasyat kalau hampa makan vitamin C yang beso mg nya tapi tak dak  teknologi Sustain release macam #shaklee punya coz memang nothing la kan ribu-ribu Mg dilepaskan sekaligus then jadi air kencing saja. Kalau ada teknologi Sustain release vitamin C akan di lepaskan secara berkala, baru owshemmm.

Che Yan dah buat pilihan bijak dengan memilih vitamin C yang ada Sustain release dari #shaklee


Hampa nak jadi bijak macam Che Yan ?
Jangan lupa contact Che Yan



Blog :
vitaminDhatiku.blogspot.com

FB :

FB page kawasan :

FB page semalaysia :

Whatapp :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan