Jumaat, 12 Oktober 2018

CARA CEPATKAN LUKA BERSALIN SEMBUH




Hai hampa, arini Che Yan nak kongsi kisah ibu anak empat yang ada pengalaman best macam Che Yan jugak. Cuma beza kami, Che Yan dapat pengalaman berpantang best masa anak ketiga. Puan Azie ni pulak dapat pengalaman beat berpantang masa anak keempat. Cuma lagi dramatik Puan Azie bersalin secara czer. Che Yan bersalin secara normal. Jom ikuti kisah cara cepatkan luka bersalin sembuh.

*******

Salam, saya Azie. Saya nak share pengalaman berpantang dengan set berpantang dan Vivix.

Saya bersalinkan anak no.4 ni secara pembedahan dan sememangnya dah diberitau lebih awal. Jadi get ready je. Kalau sebelum ni pengalaman bersalin agak dukacita, saya memang berharap kali ni betul- betul sedia.

EMERGENCY CZER

Sehingga kandungan masuk 38 minggu, pada pagi raya korban. Ketuban pecah dan sy masuk wad.emergency czer. Sepatutnya planning czer tapi sebab ketuban pecah awal, jadi emergency dan saya sendiri dah dimaklumkan risiko pembedahan ni.

Waktu di hospital, sebaik saja nurse suruh bangun selepas 6 jam pembedahan. Saya ambik vitamin dulu sebab memang tenaga rasa macam habis dah. Ambik ginger jugak, perut dah hampir 8 jam kosong. Alhamdulillah, selepas beberapa jam bersalin. Memang rasa segar sikit dan mula menyusukan baby. Memang susu badan banyak.

HABISKAN SEBOTOL VIVIX DALAM SEMINGGU

 Masuk hari ketiga, keluar je dari hospital. Start ambik vivix. Satu botol vivix tu lebih kurang dalam seminggu je sebab memang nak baikkan luka cepat. Alhamdulillah, memang rasa sangat bertenaga. Lebih- lebih lagi terpaksa pula berulang ke klinik sebab baby ada kuning sikit. Dekat bahagian luka tu memang tak rasa sakit, ini merupakan czer kali ke -3 saya dan rasanya inila pengalaman pantang terbaik untuk saya.

MINGGU KEDUA SUDAH MULA MEMASAK

 Masuk minggu ke- 2 berpantang, dah mula masak sendiri. Memang tak rasa macam orang pantang sebenarnya tapi berhati- hati jugakla kan. Selain dari vivix, saya mengambil ESP, vitalea, b- com, ostematrix, vitamin C dan Alfalfa sebagai jamu pantang.

FASA BERPANTANG TERBAIK

Untuk saya, inila pantang yang terbaik setelah 4 kali berpantang ni. Dan saya amat mensyorkan vivix dan set pantang ini untuk ibu- ibu yang bakal melahirkan anak.

Yang paling pentingnya dalam pantang kali ni, takde masalah bengkak susu sampai demam. Keletihan akibat menjaga bayi lewat malam dan mahupun rasa stress. Memang sangat berbeza dengan kelahiran sebelum ni. Tq Shaklee .



*******

Begitulah kisah Puan Azie yang cukup senang dengan pengalaman bersalin dan berpantang anak keempatnya. Seperti beliau, Che Yan juga mengesyorkan Vivix dan set berpantang Shaklee untuk ibu-ibu diluar sana agar kita semua sama-sama mendapat manfaat dan pengalaman terbaik saat berpantang dalam ikhtiar cepatkan luka bersalin sembuh dan dalam masa yang sama mendapat kecergasan secara optimum tanpa menjejaskan bayi .

Kalau hampa nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti hampa boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. 
Tak tau macam mana nak jadi ahli?
Bleh rojer Che Yan di :
Blog :
vitaminDhatiku.blogspot.com
FB :
Shahizan Rahimi
FB page kawasan :
Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607
FB page semalaysia :
vitaminDhatiku
Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607

Tiada ulasan:

Catat Ulasan