Khamis, 18 Oktober 2018

KESAKITAN AKIBAT HENTAKAN KEMALANGAN : BANTU PULIHKAN DENGAN CARA SEMULAJADI


Hidup tidak selalunya indah, langit tak selalu cerah. Malang tak pernah menyebar bauan. Begitulah kisah yang bakal diceritakan oleh seorang ibu anak 2 yang terlibat dengan kemalangan yang menyebabkan beliau terpaksa mengensot dan menggunakan tongkat dan kerusi roda dalam melunas tugasan harian.



Namun atas tawakal dan keyakinan beliau, akhirnya segala "pembantunya" telah "dipecat". Beliau sudah mampu berdiri dan berjalan seperti biasa semula.

Ikuti kisahnya.

*********

Nama saya Wan Noor Hidayah. Saya sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak lelaki. Saya ingin kongsikan bagaimana kaki saya pulih sepenuhnya selepas mengamalkan suplemen Shaklee.
.

Pada tahun 2015 saya mengalami kemalangan kereta yang teruk. Tetapi alhamdulillah, saya masih hidup walaupun tidak dapat berjalan dengan sempurna selama beberapa bulan. Pada mulanya saya mencuba 2 jenama suplemen ternama dipasaran untuk mengurangkan kesakitan di kaki saya.
.

Saya terpaksa mengambil suplemen memandangkan tiada ubat selain ubat tahan sakit sahaja yang diberikan oleh pihak hospital kepada saya. Menurut mereka, keputusan x-ray saya tidak menunjukkan sebarang masalah kecederaan pada tulang walaupun mereka sendiri berasa pelik mengapa saya langsung tidak boleh berjalan.

TERPAKSA MENGENSOT KE BILIK AIR

Sejak dari kemalangan tersebut saya tidak dapat berjalan dan terpaksa dipapah oleh ahli keluarga setiap kali hendak ke mana-mana. Paling menyedihkan adalah apabila saya terpaksa mengesot perlahan-perlahan ke bilik air apabila hendak berwuduk ketika ahli keluarga tiada di rumah. Sakitnya kaki saya ketika mengesot hanya Allah sahaja yang tahu.

KERUSI RODA DAN TONGKAT MENJADI PEMBANTU PERGERAKAN

Kemudian ibu saya mendapatkan sepasang tongkat dan sebuah kerusi roda untuk memudahkan pergerakan saya. Saya menggunakan tongkat selama hampir 3 bulan untuk ke pejabat setiap hari. Walaupun kesakitan kaki saya telah mengambil masa yang agak lama untuk berkurangan, namun saya masih berasa amat sakit apabila berjalan tanpa tongkat.

BERTEMU PENGHAPUS "PEMBANTU" DENGAN IZIN-NYA

Pada suatu hari saya telah ditakdirkan oleh Allah SWT dapat kembali bekerja di lokasi yang berhampiran dengan cawangan Shaklee. Peluang ini saya ambil untuk mendaftar sebagai ahli dan membeli beberapa jenis suplemen. Omega Guard menjadi suplemen kegemaran saya apabila kesakitan kaki saya hilang setelah konsisten mengamalkannya.

DAPAT MANFAAT EXTRA

Alhamdulillah, saya berasa amat bersyukur apabila kaki saya tidak lagi sakit. Omega Guard telah membantu saya untuk sembuh. Saya juga turut merasakan Shaklee Effect yang lain iaitu mood saya semakin baik, saya menjadi lebih tenang dan tidak cepat marah. Penglihatan mata saya juga semakin baik dan saya tidak lagi mengalami masalah silau apabila memandu di waktu malam.
.

Selain Omega Guard, saya juga mengambil B-Complex untuk mengurangkan rasa sedih akibat tidak dapat berjalan dengan sempurna. Tetapi selepas istiqamah mengamalkannya, bahagian kaki saya yang kebas kerana banyak saraf mati akibat hentakan kuat semasa kemalangan lalu juga telah pulih dan kulit wajah saya menjadi semakin berseri-seri.

Kini saya hanya percayakan suplemen Shaklee sahaja. Selain semakin sihat, bertenaga, cergas dan cantik berseri, saya juga mendapat bonus setiap bulan. Marilah sertai Shaklee bersama saya. Anda juga boleh merasai Shaklee Effect yang tidak disangka-sangka.

Selamat tinggal tongkat. Saya cintakan Shaklee sampai bila-bila 😍😍😍.


********

Dalam kisah ini omega berfungsi sebagai mengurangkan keradangan dan dalam masa yang sama melancarkan peredaran darah.

BComplex pula memberi kesan terhadap saraf. Ketegangan saraf dapat dikurangkan dengan mengambil b Complex dengan dos yang sesuai. Selain itu, ianya juga memberi efek rilex dan membantu seseorang individu mengurangkan rasa stress.

Kurangnya keradangan, peredaran darah yang lancar dan, ketegangan saraf yang semakin berkurang dan rasa stress yang tidak bercambah akan membantu seseorang individu dalam proses penyembuhan.

Kalau hampa nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti hampa boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun.
Tak tau macam mana nak jadi ahli?
Bleh rojer Che Yan di :
Blog :
vitaminDhatiku.blogspot.com


FB :
Shahizan Rahimi


FB page kawasan :
Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607


FB page semalaysia :
vitaminDhatiku


Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607

1 ulasan: