Selasa, 3 Oktober 2017

PETUA KURUS DENGAN SIHAT

ASSALAMUALAIKUM....

Apa habaq semua... rasa macam lama pulak tak bersiaran. Adala sket kekangan masa. Bila time ada masa sket ni Che Yan nak kongsi la sket petua nak kurus dengan sihat.

Maksud kurus dengan sihat ni ialah kita nak kurus tapi tak la sampai kena ambil ubat kurus yang berbahaya coz ubat kurus ni kekadang bleh ganggu fungsi buah punggang kita kalau ada bahan terlarang menjadi kandungan bahan ubat tu.

Yang Che Yan lagi pening bila nak kurus ada yang sampai tak makan, bila di tanya katanya diet. Diet ni bukan maksudnya tak makan tapi diet bermaksud makan makanan yang seimbang. Kalau dah makan makanan yang seimbang ikut piramid makanan barulah sihat kennnn.

Ada pula yang dah buat segala macam untuk kurus. Dah berjaya dah tapi menggelebeh sana sini pulak. Adeh....macam-macam kan?? So... sempena che yan pun dalam misi menguruskan badan yang idok leww beso mana cuma nak capai berat ideal je. Maka Che Yan kongsikan petua @ tips nak kurus dengan sihat. Yang penting tak perlu berlapar, boleh makan nasi dan tidak menggelebeh.


Inilah tips @ petua turun berat dengan sihat tanpa perlu berlapar

1- Banyakkan minum air

Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita. Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien. Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser  malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

Air juga berfungsi dan mampu mengawal kalori, ia dapat mengurangkan pengumpulan lemak berlebihan di dalam badan. “Sampah” utama dalam tubuh adalah ‘nitrogen urea’ yang larut dalam air, kemudian disaring oleh ginjal dan dibuang melalui air kencing. Ginjal akan bekerja dengan air sekiranya air dalam tubuh seimbang. Tubuh yang cukup air menghasilkan air kencing yang berwarna terang, tidak berbau dan mengalir lancar. So, nampak tak pentingnya minum air putih?

Air juga berfungsi menjaga proses pencernaan. Sekiranya air di dalam tubuh kurang, usus besar akan menyerap kembali cecair dari kotoran. Keadaan ini akan menyebabkan Berlakunya sembelit atau sukar buang air besar kerana terlalu kering. Bila tak "membuang badan banyak toksid so that segala nutrien dalam makanan yang kita makan pun xleh nak serap dengan baik. Maka sia-sia.

2- Jangan makan malam

Satu tabiat buruk masyarakat Malaysia, suka sangat makan malam lebih dari pukul 7 malam. lagi best kalau kita tengok kedai makan makin meriah waktu malam berbanding siang. Makanan berat pada waktu malam hari lebih-lebih lagi sebelum tidur memang menjadi penyumbang terbesar kepada penambahan berat badan. Jangan pulak nanti dah bedal makan  tengah malam then boleh pulak berangan..."jom la tido manatau sok kurus macam neelopa"....mimpi jela....Mengapa? Perlu anda ingat, bahwa setiap makanan yang masuk ke dalam tubuh memiliki kandungan kalori yang diperlukan tubuh untuk melakukan aktiviti.

Ketika makanan yang mengandungi kalori tinggi masuk ke dalam tubuh, namun tidak ada aktiviti yang dilakukan, maka kalori tersebut tidak akan terbakar dan malah akan menjadi lemak yang berkumpul di dalam tubuh. Kalori yang tidak terbakar ini, yang kemudian menjadi lemak, n memang kompom lewww memberi pengaruh besar kepada berat badan. Kalau tak caya cakap Che Yan cubalah makan sebelum tidur dalam masa seminggu. walawehhh kompom bertingkek-tingkek lemak bertambah....berdenting-denting jarum penimbang.
3- Makan nasi dalam kuantiti sedikit (Jangan Tinggal Nasi Terus)
ho...ho...part ni paling payah nak tinggal....anak jelapang padi kot....tapi no problema coz dengan petua Che Yan hampa bulih makan nasi....dun wory bulih makan nasi tapi kuantiti yang sikit la. Amalkan suku-suku separuh. sebenarnya kenyang akan datang selepas 20 minit kita makan so jangan diikut nafsu tu sebab nabi pesan mesti berhenti sebelum kenyang.

4- Mindset Utama
Ok part ni paling kental dan padu perlu disiplin. Kuasa minda....u are what u think maka nak kurus kannnn maka kena setting siap-siap. Kalau nak kurus perlu tau berapa keperluan kalori badan kita. bi la dah tau baru boleh kita buat adjustment. Sebab??? kalau dah tau keperluan kalori kita mudah kawal. Kurangkan pengambilan kalori. Lebihkan Protein kurang karbohidrat tapi make sure pilih sumber protin terbaik. Selain itu,kurangkan minuman bergula, lebihkan air kosong. N last but not least sarapan jangan tinggal untuk kurus dengan sihat.

PEMAKANAN TAMBAHAN YANG PERLU ANDA AMBIL UNTUK MEMBANTU MISI KURUS KITA BERJAYA DENGAN JAYANYA




Orait.... dalam gambar kat atas tu dengan jelas dan nyata fungsi setiap produk. so che yan bagi nama kat depa AGEN 3B. BAKAR...BUANG....BINA. Part bakar tu kita nak menguraikan lemak-lemak jahat tu supaya senang nak flush out. part buang tu ialah bantuan untuk memastikan usus kita pepagi lagi dah buang "sampah" yang tak berguna dengan jayanya. Haaa....part bina nih la yang selalu orang fail coz kurus tapi gelebeshhhhh. Dengan pengambilan ESP @ CINCH maka akan membantu pembinaan otot so that bila uolsss dah kurus tidaklah ada penampakan berlipat-lipat tu....ilang kompiden hokeyyyy.

Ha....satu lagi sebelum Che Yan lupa nih tea ajaib nih....those yang memang selalu craving benda-benda manis bleh cuba nih. yang manis-maniskan penyumbang kalori jugak.... kata nak kurus kennnn....


Kalau korang nak tahu lebih lanjut boleh bisik-bisik tepi yewww....n jangan lupa anda berhak mendapatkan konsultasi dari Che Yan. JOM KURUS DENGAN SIHAT

whatsapp je www.wasap.my/60139117607

DISCLAMER : blog ini merupakan perkongsian pengalaman che yan dan rakan-rakan serta tidak sama sekali berkaitan dengan ubat kurus

Tiada ulasan:

Catat Ulasan