Ahad, 8 Januari 2017

ADA APA DENGAN "TELO"

assalmualaikum....
hai uolsss.....sibuk ke....ujung2 minggu ni che yan cam biasa la melayan anak2 jela.....dah masuk usia remaja purba nih sibuk plak dok baca kisah nak sihat nih sambil2 dok layan anak2 pintar ni. maklum la umoq koi bnyk...maka kna buat maintainance sket la kenn.....hari ni nak kongsi pasal kromosom.....buat pengetahuan semua....pada hujung kromosom kita ada struktur yang dikenali sebagai #telomere

Telomere ni ibarat penutup atau pelindung kepada kromosom kita.

alaaa macam tali kasut tu lah kan, hujung tali kasut tu ade plastik yang 'pegang' tali supaya tak mudah terburai..haa macam tu lah telomere ni.


TAPI SAYANGNYA...
#telomeres ni akan menjadi semakin hari semakin pendek,seiring dengan masa, menunjukkan proses penuaan, penyakit dan sebagainya..
.
MACAM MANA NAK BANTU TELOMERE SUPAYA KEKAL BERTAHAN?


NAK TAHU?
KITA KENA AMBIL ESP, VITALEA,OMEGA GUARD DAN VIVIX UNTUK CANTIKKAN BALIK TELOMERE KITA.

SOALANNYA...

Kenapa kita kena ambil
Esp
Vitalea
Omega
VIVIX
Untuk cantikan "telo" 😎?????????????

INI JAWAPANNYA:

Esp membekalkan amino asid yang terlibat di dalam proses penghasilan DNA serta Kromosom.

Seterusnya, Vita-Lea membekalkan multivitamin untuk memastikan proses penghasilan & penyelengaraan DNA & Kromosom serta telomere normal.

OmegaGuard pula adalah anti-inflamasi di mana ia akan mengurangkan keradangan di bahagian sel serta mengurangkan risiko pemendekan telomere serta kerosakan pd DNA.
.

Vivix yang kaya dengan #foliphenol pula merupakan anti oksidan terbaik untuk melawan radikal bebas..Selain itu ia juga menjadikan sel kita kembali muda, 25 tahun dari usia sebenar sel.

Jangan tak tahu, vivix ni boleh membaiki sel kita hingga ke peringkat Dna tau..

nak cuba cantikkan dan balik telomere?

hubungi saya

Sms@wssup@telegram
0139117607

#tsunamishaklee
#teamgegar

Jumaat, 6 Januari 2017

COLLEGEN BUKAN UNTUK KECANTIKAN

assalamualaikum.....pekabo????
ari dok lepak saja smbil dok baca kebaikan collegen sempena che yan dok tgh test drive collegen shaklee nih......

xcelly cabar diri sendiri utk konsisten dengan collegen shaklee selama 56 hari sebab ikut kajian...lepas 56 hari....kesannya akan jelas kelihatan......xsabo plok rase ekeke....

dalam dok baca tu rupanya collagen ni bukannya utk cantik je tau.....che yan pun amik collegen ni sebrnarnya untuk sakit lutut....sakit lutut yang lama mai balik....dulu zaman skolah che yan gimnas tauuu.....caye x...caye x haaaa.....kecederaan tu mmg xdapat nak elak dan   ada yang meninggalkan kesan saat che yan berada di usia remaja purba nih hahaa....

ok sambung cerita pasal collegen....rupanya collegen nih bagus utk tulang juga....macam mana tulang perlukan kalsium macam tu la tulang perlukan collegen utk elak kerapuhan tulang....

collegen pn baik untuk mata sebab kornea memerlukan collegen dan bantu otot mata untuk tetap anjal..

collegen juga bantu kurangkan geseran dan kesakitan sendi-sendi.....haa...part ni yang menyebabkan che yan amik collegen shaklee nih...

collegen pun memastikan otak sihat....pe kene mengene plok collegen ngn otak.....ehhhh ada.....ada sel yang bekalkan nutrisi pada otak perlukan sokongan dari collegen agar otak kita ni bleh function walaupun kategori veteren gitchewww ekekeeke.....

tapi...tapi...tapi....nape che yan amik collegen shaklee tak amik collegen lain....

haaa.....sebab dia collogen shaklee ni antara ramuan dia amik dari collegen sisik ikan merah...tu sumber collegen premium tuu....pastu ada ekstract biji camellia japonica yang bulih lembapkan kulit dan antioksidan semulajadi utk elak radikal bebas....ada vitamin c dan B....ada ekstrak kekerang, elastin dari collegen ikan dan lactobasillus achidopilus

untuk pengetahuan seme....collegen shaklee ni sangat rendah dari segi berat molekul.....sekitar 1000 dalton (berat molekul collegen di ukur dalam dalton)....so.....bila molekul dia ringan....maksudnya mudah la badan nak serap....

k lah....nanti che yan kongsi lagi pasal collegen nih....nak prepare utk makan tengah hari pulok....
apa pun che yan dalam cabaran untuk melihat kesan collegen shaklee pada diri che yan dari sudut geseran sendi....sambil2 tu klau dapat pelolesss apa nak kata kan.......che yan pasrah stay tune hehehe....

nak collegen mantop....lai....lai...lai




Isnin, 2 Januari 2017

ANAK : MONTEL VS SLIM

assalamualaikum.....alhamdulilahh masih diberi ruang untuk berkongsi sesuatu hari ini.....teringat meeting beberapa hari yang lepas....untuk tahun 2016.....pelajar tingkatan satu berada d carta teratas untuk kategori terlebih BMI dalam erti kata lain berat badan terlebih sudah.....

yes....masa kecik nampak comel.....kiut.....gewam-gewam nok geget.....tapi bila usia kian menganjak.....sian tau....jadi bahan usikan kawan-kawan.....mungkin yang mengusik menganggap gurauan tapi yang di usik pasti merasa jauh hati......keyakinan diri kian merudum.....lagi sedih bila tengok orang lain yang seusia pakai baju terletak.....dia pakai lobos-lobos.

selaku cikgu....juga ibu kepada 3 orang permata hati che yan turut  merasa tempiasnya......anak che yan yang sulung memang memilih makan...setakat ni badan maintain.....yang kedua...pantang nampak makanan dan kuat minum susu....sampai satu tahap terpaksa tukar susu sebab dia macam tak larat nak bawa badan dan tak boleh melompat walaupun atas tilam spring.....kesian.....yang ketiga belom pasti kerana masih hanya minum susu ibu....tapi boleh tahan sadonya hihihi....

mungkin bagi sesetengah orang seronok untuk melihat kanak-kanak montel tapi bagi che yan....cukuplah anak-anak che yan sihat..riang dan gembira melalui kehidupan kanak-kanak mereka.


bagi diri che yan sendiri pula tak perlu nak jadi kurus melidi....cukuplah jika ada keselesaan untuk membawa badan sendiri dan ada kesihatan yang baik.....untuk anak-anak sedaya upaya che yan cuba beri yang terbaik dari segi pemakanan.....en. suami....yang ni che yan tak berapa nak faham....che yan makan lebih banyak dari dia tapi dia pulak yang terlebih sudah....tapi ok la en. suami selalu mendengar kata perunding kesihatan peribadi beliau ni kihkihkih.......hidup sihat itu keutamaan....sihat itu anugerah yang perlu di jaga.

ok.... inilah antara pemakanan tambahan yang che yan bagi untuk anak-anak...


insya-Allah dalam entri akan datang che yan akan cerita setiap satu kebaikan suplemen yang che yan tunjuk ni untuk kebaikan kita bersama.....

kalau nak tanya apa-apa atau berkongsi cerita boleh la wssp/telegram/sms ke di talian 013-9117607

fb : Shahizan Rahimi

jom sihat bersama shaklee.....

Ahad, 1 Januari 2017

LEBIH BAIK KETAGIH VIVIX DARI KETAGIH KETOM

salam buat semua.....amboi tajuk entri pun.....tapi betoi la....lebih baik ketagih vivix dari ketagih ketom.......kejung pulak rasa jari jemari ni nak menaip......lama sangat bercoti.....tapi tak baik kalau kebaikan di simpan sorang-sorang kannnn.....

malam ni nak cerita pasal VIVIX...che yan mula jatuh cinta dengan vivix ni masa berpantang anak ketiga....macam entri yang sebelum ni che yan pernah kongsi tentang che yan berpantang sebelum ni.

so, sempena shaklee buat promo bulan ni.....che yan nak kongsi bagaimana Vivix shaklee berfungsi dalam pelbagai situasi....ni antaranya lah.....actually banyak lagi...
.
1- Vivix untuk kencing manis:
.
Resveratrol di dalam Vivix membantu menghalang rintangan insulin yang membuatkan badan menjadi kurang sensitif pada kesan hormon yang berfungsi mengurangkan gula dalam darah ini iaitu insulin. Rintangan insulin merupakan penyebab kepada kencing manis.
.
2- Vivix untuk stroke
.
Resveratrol di dalam vivix membantu mengurangkan inflamasi, mengelakkan pengoksidaan kolestrol jahat dan menjadikan ianya sukar untuk platlet untuk bercantum dan membentuk darah beku yang menyebabkan penyakit jantung.
.
3- Vivix untuk menurunkan darah tinggi
.
Resveratrol dalam vivix juga membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi (hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah. .
.
Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan  hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.
.
4- Vivix untuk menyokong kesihatan sendi (atau arthritis)
.
Resveratrol di dalam Vivix shaklee mampu mengubah protein catabolism dan fungsi sendi, dan menghalang stress pengoksidaan dan pembentukan sel mati sendi dan tulang. Secara asasnya,Resveratrol menjaga kekuatan dan ketahanan sendi. Kajian mendapati bahawa Resveratrol menaikkan ketahanan sendi dengan meningkatkan komponen penghasil tenaga di dalam sel sendi dipanggil mitochondria.
.
5- Vivix untuk menjadikan anda 25 tahun lebih muda
.
Kajian mendapati bahawa Resveratrol mampu mengaktifkan DNA SIRT1 iaitu mekanisma biologi yang mampu memelihara badan daripada kesan bahaya dan penyakit2 usia.
.
6- Vivix untuk kanser
.
Resveratrol menghadkan penyebaran sel kanser dan membentuk proses pembunuhan sel kanser (dipanggil sebagai apoptosis).
Apoptosis, (Berdasarkan laporan pada 26 Julai 2008) merupakan komponen yang mampu melindungi sel daripada ‘deoxycholate’, iaitu merupakan sejenis garam yang menyebabkan kerosakan sel dan menyebabkan penyakit.
.
Resveratrol dalam Vivix mampu mengelakkan daripda pembentukan sel mati dan agen pemusnah ‘deoxycholate’. Resveratrol mampu membetulkan semula selular yang sudah rosak yang menjadi penyebab kanser.
.
7- Vivix untuk rambut gugur
.
Vivix berperanan besar dalam menggantikan sel yang telah mati kepada sel baru. Ini kerana Vivix memberi impak kepada 4 Mekanisma Penuaan pada tahap sellular iaitu Kerosakan DNA, Pengawalan Genetik, Pengeluaram Tenaga yang kian menurun oleh Sel-Sel dan Penimbunan Protin AGE.
.

bahasa mudah dia.....VIVIX bantu pemulihan sel sehingga ke peringkat DNA....

Jika sebelum ni teragak-agak nak beli vivix, bulan ni adalah yang terbaik. Kenapa? Meh saya kongsikan KEUNTUNGAN anda dapatkan Shaklee Vivix bulan ni.

Pendaftaran KEAHLIAN PERCUMA SHAKLEE dengan belian 2 botol VIVIX.

+ Diskaun RM144
+ Bonus Cash Back RM36
+ FREE MEMBERSHIP'
+ FREE POSTAGE
+ Boleh beli carotamax 1+1
+ Boleh beli multi stack
+ Boleh beli shaker

kalau masih kurang faham apa yang diterangkan boleh saja hubungi saya.....

wssp/telegram/msg : 013-9117607
fb : Shahizan Rahimi

yang pasti.....kesihatan tidak boleh di beli dengan wang ringgit tetapi dengan adanya kesihatan yang baik kita mampu untuk berusaha meningkatkan kedudukan kewangan kita.......jom la sihat sama-sama.

salam sayang dari Che Yan....