Jumaat, 6 Januari 2017

COLLEGEN BUKAN UNTUK KECANTIKAN

assalamualaikum.....pekabo????
ari dok lepak saja smbil dok baca kebaikan collegen sempena che yan dok tgh test drive collegen shaklee nih......

xcelly cabar diri sendiri utk konsisten dengan collegen shaklee selama 56 hari sebab ikut kajian...lepas 56 hari....kesannya akan jelas kelihatan......xsabo plok rase ekeke....

dalam dok baca tu rupanya collagen ni bukannya utk cantik je tau.....che yan pun amik collegen ni sebrnarnya untuk sakit lutut....sakit lutut yang lama mai balik....dulu zaman skolah che yan gimnas tauuu.....caye x...caye x haaaa.....kecederaan tu mmg xdapat nak elak dan   ada yang meninggalkan kesan saat che yan berada di usia remaja purba nih hahaa....

ok sambung cerita pasal collegen....rupanya collegen nih bagus utk tulang juga....macam mana tulang perlukan kalsium macam tu la tulang perlukan collegen utk elak kerapuhan tulang....

collegen pn baik untuk mata sebab kornea memerlukan collegen dan bantu otot mata untuk tetap anjal..

collegen juga bantu kurangkan geseran dan kesakitan sendi-sendi.....haa...part ni yang menyebabkan che yan amik collegen shaklee nih...

collegen pun memastikan otak sihat....pe kene mengene plok collegen ngn otak.....ehhhh ada.....ada sel yang bekalkan nutrisi pada otak perlukan sokongan dari collegen agar otak kita ni bleh function walaupun kategori veteren gitchewww ekekeeke.....

tapi...tapi...tapi....nape che yan amik collegen shaklee tak amik collegen lain....

haaa.....sebab dia collogen shaklee ni antara ramuan dia amik dari collegen sisik ikan merah...tu sumber collegen premium tuu....pastu ada ekstract biji camellia japonica yang bulih lembapkan kulit dan antioksidan semulajadi utk elak radikal bebas....ada vitamin c dan B....ada ekstrak kekerang, elastin dari collegen ikan dan lactobasillus achidopilus

untuk pengetahuan seme....collegen shaklee ni sangat rendah dari segi berat molekul.....sekitar 1000 dalton (berat molekul collegen di ukur dalam dalton)....so.....bila molekul dia ringan....maksudnya mudah la badan nak serap....

k lah....nanti che yan kongsi lagi pasal collegen nih....nak prepare utk makan tengah hari pulok....
apa pun che yan dalam cabaran untuk melihat kesan collegen shaklee pada diri che yan dari sudut geseran sendi....sambil2 tu klau dapat pelolesss apa nak kata kan.......che yan pasrah stay tune hehehe....

nak collegen mantop....lai....lai...lai




Tiada ulasan:

Catat Ulasan