Selasa, 6 Jun 2017

SHAKLEE : ONLINE VS OFFLINE COACHING

APA SERONOKNYA BIZ SHAKLEE??

Haii korang entry kali ni che yan nak cerita tentang apa bestnya biz shaklee.
Mungkin ada antara anda diluar sana mempunyai pendapat yang pelbagai dan tak kurang juga yang bertanyakan soalan-soalan seperti?

Shaklee tu biznes ek... bukan vitamin ke?
Jual vitamin...boleh buat duit ke....jenuh nak bersaing dengan farmasi.
Susah tak nak buat biz Shaklee?
Saya dah lama join ahli Shaklee, dah bergantang suplimen saya telan bukan setakat saya satu famili telan tapi kenapa tak dapat bonus pun?
saya tak pandai nak biz-biz ni, kalau join Shaklee sapa nak guide untuk biz?

Aishhh.....banyak la soklannye lagi. Tapi meh la che yan kupas soalan-soalan yang biasa che yan dengar tu.

Shaklee tu biznes ek... bukan vitamin ke?

Yezza...Shaklee tu memang jenama vitamin tapi dalam masa yang sama, buat mereka yang ingin menambah pendapatan Shaklee memang bisnes yang mudah di urus. Macam mana? Sila tanya Che Yan.


Jual vitamin...boleh buat duit ke....jenuh nak bersaing dengan farmasi.

Jawapan ringkas BOLEH. Jawapan panjang, actually tak susah nak bersaing dengan farmasi kalau kita berjaya yakinkan insan-insan diluar sana yang Shaklee is the best suplimen. Macam mana nak yakinkan orang? Shaklee kan diri sendiri terlebih dahulu. Merasai kesannya dan kongsilah kebaikannya. Kenapa Che yan cakap Shaklee is the best suplimen? sebab hanya Shaklee berani buat landmarkstudy atas produk. Landmarkstudy tu apa pulak? Landmarkstudy ni kajian yang dibuat oleh pihak lain terhadap produk shaklee untuk melihat impak sesuatu produk terhadap seseorang individu yang mengambil suplimen jenama lain, suplimen shaklee dan individu yang tidak mengambil suplimen. Keputusan yang dikeluarkan tidak menjadi rahsia. Sama ada keputusan itu positif atau sebaliknya tentang shaklee, keputusan tersebut tetap diwara-warakan. And guest what? Shaklee memang memberi impak positif kepada individu yang mengambilnya. So amacam?

Susah tak nak buat biz Shaklee?

Actually tak susah manapun cuma perlukan keazaman yang tinggi je. Ye la.....semuanya di hujung jari. Nak pos barang pun tak perlu nak ke pejabat pos. Oder online je suruh HQ hantar terus kepada penerima. Ehh....boleh suruh-suruh pulakkkkkk cam boss je. Ye la... memang bos pun sebab awak yang tentukan awak nak dapat banyak ke sikit. Kalau nak banyak kena la usaha macam nak banyak kennnn.....patut la si ultimate buat lagu amboi. antara bait lagu tu..."kalau kerja sambil lewa tapi mahu gaji besar amboi...amboi"

Saya dah lama join ahli Shaklee, dah bergantang suplimen saya telan bukan setakat saya satu famili telan tapi kenapa tak dapat bonus pun?

Ha...part ni kesian. Yang makan sendiri pun kalau cukup pointnya pun dapat bonus inikan pula buat biznes. kalau satu keluarga dah makan memang kompom dah dapat bonus che kak oiii. Ni mungkin kes terpencil kot tapi tak baik ooooo kalau jadi upline tak citer kat downline yang dia layak dapat bonus walau makan sendiri. Macam mana nak tau? sila tanya che yan.

saya tak pandai nak biz-biz ni, kalau join Shaklee sapa nak guide untuk biz?

Ha.....ni soalan cepu cemas, mudah mattttt awok semua di hujung jari sekarang ni. cer tengok ni


Tu baru yang telegram, belum masuk wassup, fb grup dan macam-macam lagilah. Semua telah dipatenkan oleh orang yang terdahulu. tinggal lagi nak duplicate @ istilah lainnya ICU a.k.a Ikut Cakap Upline. Itu yang online, kalau ada masa terluang boleh je join event shaklee yang lain. Che yan pernah join teambuilding anjuran supermom. Giler best. Sebab? boleh angkut satu family join teambuilding tu. Caya tak?? cer tengok gambar-gambar ni. yang sedang kilik anak tu suami che yan la tu. Yang bertudung biru tengah berakit tu che yan la tu. Seronok......




Event yang paling besar yang che yan pernah pergi ialah Shaklee convention. Yang ni lagi best. Siap ada goodies, talk by mereka2 yang dah berjaya jadi master. Sangat memberi inspirasi tentang hidup ini sebenarnya... sempadannya kita yang tentukan. Push the limit then you face ur victory. tengok la video ni.





Ramaikan keluarga Shaklee....
korang nak join?

Jom la. Shaklee bukan setakat suplimen tapi juga berkaitan ukhwah....kerjasama....kasih sayang.

Jangan lupa cari che yan tau kalau nak join keluarga besar Shaklee

Wssp/tele/msg

CHE YAN- 013-9117607
CHE YAN- 013-9117607
CHE YAN- 013-9117607

FB : Shahizan Rahimi

Blog : vitaminDhatiku.blogspot.com

salam sayang dari che yan.


1 ulasan: