Ahad, 14 Oktober 2018

KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE

Hai hampa, assalamualaikum, salam hamba hulur tanda ingatan. Ekeke nyanyi pulak. Hari ni Che Yan nak share pasal vitamin C.

Asal sebut je pasal cantik vitamin yang paling fofular ialah vitamin C. Vitamin C ni menjadi kegilaan ramai wanita untuk mendapatkan kulit yang cantik.

KENAPA VITAMIN C MENJADI KEGILAAN WANITA?

🌿Kulit yang cukup vitamin C akan menjadi lebih cantik kerana Vitamin C membantu meningkatkan penghasilan kolagen secara semulajadi di dalam badan dan mengikat kolagen dengan kuat yang menjadi rahsia kulit menjadi tegang dan anjal. Sapa yang tak mau kulit idaman cemtu kennn.

🌿Vitamin C membantu mencerahkan kulit. Part cerah ni lagi lah kan. Kalau boleh nak cerah dengan kadar segera dan peloles tahap cermin ajaib. Sebab tu ada antara wanita yang sanggup ambil suntikan vitamin C dan sebagainya. Namun, barang diingat juga kesan sampingan yang bakal menjelma.

🌿Vitamin C adalah antioksidan yang membantu menyingkirkan radikal bebas yang membuatkan kulit menjadi rosak dan kusam. Sebab tu yang pakat nak consume vitamin C tu coz nak cun dan lawa.

Tu antara sebab ramai wanita vibrate apabila citer pasal vitamin C.

Vitamin C ni bersifat larut air, memang susahlah nak capai dosage yang tinggi diserap sepenuhnya dalam badan. Lebihan vitamin C tadi akan cepat dikeluarkan dari badan melalui urine kita setiap hari.

Tapi, harus diingat!!!

Dos yang besar melebihi 4000 mg akan menyebabkan perut kita sakit, cirit birit, dan rasa cramp.
Masalah ini akan bermula apabila kita mula mengambil Vitamin C lebih dari 2000 mg mengikut respons badan kita sendiri.

APA NAK BUAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN C YANG CUKUP?

As simple as ABC iaitu ambil Vitamin C yang ada teknologi sustained release, iaitu teknologi pelepasan masa, badan akan menyerap vitamin C dengan secukupnya sebab vitamin C dilepaskan secara berkala.

VITAMIN C MANA YANG TERBAIK?

Kalau tanya Che Yan, Che Yan pilih vitamin C dari Shaklee. Pelepasan masa yang ada dalam Vitamin C Shaklee adalah, setiap satu jam, tablet vitamin C yang kita makan itu hanya melepaskan 100 mg dari jumlah penuh vitamin C tersebut iaitu 553mg.
Jadinya, sumber vitamin C akan sentiasa dilepaskan dalam badan selama 5 jam lebih di dalam badan kita.

APA YANG BEST SANGAT DENGAN VITAMIN C SHAKLEE

🍋first sekali yang bestnya sebab jimat sangat. Sebiji memang tak sampai 60sen pun.

🍋rahsia kenapa bila kita makan Vitamin C Shaklee ni nampak kesan cepat adalah, vitamin C Shaklee ini adalah vitamin semulajadi. Dihasilkan dari tumbuhan semulajadi, iaitu ekstrak jagung yang membantu sel-sel badan kita senang menyerap zat askorbik asid vitamin c ni supaya sel menjadi lebih sihat untuk menjalankan fungsinya.

🍋Lebih banyak penyerapan, tak banyak "pembaziran", sebab? Vitamin C Shaklee ada teknologi Sustain release. Pelepasan vitamin C secara berkala. Lebih banyak penyerapan maka lebih SELAMAT, kurang bahayanya, kurang juga membazir yang.

🍋Sebab, ia datang sekali bersama sama dengan bioflavonoids maka secara tak langsung meningkatkan tindakan vitamin C di dalam badan kita. Ada 3 bioflavonoids yang dimasukkan sekali ke dalam vitamin C ini, iaitu bioflavonoids dari Lemon, Orange dan Grapefruit. Mantopkan?

Tapi jangan lah pulak sampai hampa tak makan buah langsung sebab dah makan vitamin C Shaklee. Nama dia pun suplemen maka tugas di memang tambah mana yang lompang. Suplemen ni efek dia terus kepada fungsi vitamin manakala real food kita akan dapat efek kenyang jugak. Cumanya dengan inovasi pemakanan masa kini agak mustahil kita dapat nutrisi yang cukup hanya sekadar makan real food semata-mata.


Kalau hampa nak vitamin C Shaklee, jangan segan-segan contact Che Yan tau

Kalau hampa nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti hampa boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. 

Tak tau macam mana nak jadi ahli?
Bleh rojer Che Yan di :

Blog :
vitaminDhatiku.blogspot.com


FB :
Shahizan Rahimi


FB page kawasan :
Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607


FB page semalaysia :
vitaminDhatiku


Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607


Tiada ulasan:

Catat Ulasan